.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه اندازی اتاق فکر فرهنگ مازندران
راه اندازی اتاق فکر فرهنگ مازندران

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از راه اندازي اتاق فكر فرهنگ مازندران خبر داد.

هادي ابراهيمي با اشاره به سفرهاي دور سوم رئيس جمهور گفت: براي تحقق برنامه‌ها و اهداف اين بخش، اتاق فكري در اين اداره تشكيل شده زيرا معتقديم ايده‌هاي خوب بايد محقق شود.

ابراهيمي اظهار داشت: مازندران به لحاظ دارابودن افراد فرهيخته و هنرمند از استان‌هاي غني كشور به شمار مي‌رود در حالي‌كه به دليل كمبود بودجه فرهنگي امكان فعاليت از آنان سلب مي‌شود.

وي تصريح كرد: كتاب مهم ترين برتري رشد فرهنگي هر كشور است و شاخص‌ترين وسيله براي انتقال افكار جوامع بشري در جهان محسوب مي‌شود.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران تصريح كرد: توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني يكي از اركان پيشرفت جوامع وبهترين سرگرمي براي جوانان و نوجوانان كتاب است و آمادگي لازم علمي و تخصصي و تربيتي را براي آنان فراهم مي‌كند.

وي تصريح كرد: فرهنگ مطالعه بايد بين نوجوانان و جوانان گسترش يابد و دسترسي آسان به كتاب و سوق دادن نسل جوان به مطالعه كتاب‌هاي غير درسي از جمله راهكارهاي اشاعه فرهنگ مطالعه محسوب مي‌شود.
وي افزود: امروزه كه جهان از تمام جهات رو به توسعه است، اگر تلاشي از خود نشان ندهيم در آن صورت از چرخه اين حركت جا خواهيم ماند.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران افزود: تمدن كنوني جهان مبتني بر انقلاب اطلاعات و ميزان آگاهي و دانايي افراد است و مديريت آينده جامعه به دست كساني خواهد بود كه اطلاعات و پويايي بيشتري دارند.

وي تصريح كرد: نمايشگاه كتاب بي‌شك محلي بسيار مناسب و شايسته براي توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه و تشويق علاقه مندان براي بهره‌گيري از منابع مطالعاتي با موضوعات مختلف است كه به صورت متمركز و در مكاني مشخص ارائه مي‌شود.

وي با اشاره به برگزاري نمايشگاه كتاب در مازندران گفت: رويكرد موسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي در ارايه فرصت به مردم براي انتخاب كتاب‌هايي كه دوست دارند و مي‌پسندند، دستاوردي مثبت است و برگزاري دوره هاي قبل نمايشگاه در مازندران نيز با استقبال خوب مردم همراه بوده است و براي نمايشگاه كتاب پيش رو نيز، حضور هرچه بيشتر مردم فرهنگ دوست استان پيش‌بيني مي شود.

وي تصريح كرد: بدون شك ايجاد نمايشگاه كتاب ‌موجب ايجاد رقابت ميان ناشران داخلي مي شود و فرصتي است تا علاقه‌مندان، خانواده ها و پژوهشگران دانشگاهي و مراكز علمي و آموزشي از نزديك با تازه‌هاي نشر آشنا شوند و قدرت انتخاب بيشتري داشته باشند.

ابراهيمي افزود: توسعه فرهنگ كتابخواني نيازمند تغيير نگاه جامعه به كتاب به عنوان يك كالاي ارزشمند است كه با تلاش مسئولان در برپايي نمايشگاه كتاب كه مي تواند به ويژه همراه با شرايط خريد ارزان، بستر
مناسبي براي توسعه و ترويج كتابخواني باشد.

وي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در باره توجه به فرهنگ و هنر اظهار داشت اكنون رويكردها به فرهنگ و هنر بايد با نگاه فرهنگي و هنري باشد بنابراين با آسيب شناسي كه صورت مي گيرد، مي توان به نتيجه مطلوب‌تري دست يافت.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران افزود: امروز بسياري از كشورهاي دنيا به فرهنگ و هنر توجه خاصي دارند بنابراين بايد بدانيم مسئولان چه ميزان به اين عرصه بها داده اند و به چه اندازه براي اعتلاي فرهنگ و هنر برنامه ريزي كردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.